Jak działa wspomaganie elektryczne
Elektryczne wspomaganie kia uznawane jest za rozwiązanie lepsze niż wspomaganie hydrauliczne. Wynika to w dużej mierze z tego, że wspomaganie elektryczne, w odróżnieniu od hydraulicznego jest bezobsługowe i poprawnie bezkosztowe. Na dzisiaj znakomita większość producentów aut rezygnuje ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektrohydraulicznego lub elektromechanicznego, które potocznie nazywane jest wspomaganiem elektrycznym.
W przypadku wspomagania elektrycznego lżejszy ruch kierownicy uzyskuje się za pomocą silnika elektrycznego a nie pompy. Układ elektryczny jest prostszy w budowie i tańszy, bo zużycie paliwa przy takim układzie wspomagania jest znacznie niższy. Nie są to może zbyt duże wartości, ale na poziomie od 0,5 do 1 l. Dla przeciętnego użytkownika nie będzie to sporo, ale właściwie każdy producent auta woli pozyskać jak najniższą wartość spalania własnego modelu samochodu, zatem użycie mechanizmu wspomagania w postaci silnika elektrycznego jest dla niego bardziej opłacalne. Wspomaganie elektryczne nie powinno się do awaryjnych podzespołów w samochodzie. Silnik pracuje jedynie wtedy, gdy kierowca naprawdę wykonuje ruch kierownicą. Sam układ jest cichy i bardzo dobrze współgra z zamontowanymi w samochodzie systemami bezpieczeństwa typu ESP i ABS. Pobór prądy przez wspomaganie jest minimalny, niemniej jednak w sytuacji awarii akumulatora wspomaganie jest jednym z takowych podzespołów, który się wyłącza. Na takiej samej zasadzie, jak nie można wtedy uruchomić radia, czy światła wewnątrz auta.
Sprawdź: wspomaganie kia.