Blogowanie – co robić, a czego nie?
Prowadząc bloga online na swojej stronie firmowej, możesz stać się ekspertem we własnejej dziedzinie. Masz firmę budowlaną? Załóż bloga z wpisami o trendach w projektowaniu, poradach dotyczących bezpieczeństwa zwierząt domowych w trakcie majsterkowania w domu a także kreatywnych sposobach spędzania czasu na imprezach okolicznościowych w nowo wyremontowanym pokoju w domu. Niezależnie od branży, w której działasz, możesz publikować na blogu wpisy z aktualnościami po konferencjach branżowych lub omawiające nowe trendy, które mają wpływ na decyzje zakupowe Twoich klientów.
Wykorzystaj swój blog internetowy jako miejsce do przechowywania transkrypcji podcastów i niech stanie się on miejscem lądowania dla fanów, którzy mogą zetknąć się z Twoją marką na innych platformach.
Znaczenie blogów w biznesie
Blog biznesowy to część strony internetowej marki, na której publikowane są treści pomagające edukować odbiorców docelowych firmy na temat jej produktów albo usług. Blog internetowy jest kanałem marketingowym i stanowi bardzo istotną część strategii marketingowej marki, ponieważ pomaga przyciągnąć ewentualnych klientów za pośrednictwem list w wyszukiwarkach. Twój blog internetowy daje innym treści, do których mogą zamieszczać linki w swoich treściach. Znaczy to większą ekspozycję dla odpowiednich odbiorców i wzrost pozycji w wyszukiwarkach. Zawartość bloga online daje firmie nowe informacje, którymi można się dzielić w social media i w e-mail marketingu, a te z kolei mogą być udostępniane szerszej publiczności, tworząc efekt fali. Co być może bardzo ważne, blog internetowy pozwala budowania zaufania i wiarygodności w gronie odbiorców. Poprzez zwiększanie świadomości marki, odpowiadanie na pytania odbiorców, dostarczanie pomocnych informacji, które pomogą im w podjęciu wyborów o zakupie, a także dostarczanie darmowej wartości, artykuły na blogu są jednym z najlepszych możliwości na przyciągnięcie klientów i nawiązanie z nimi relacji.
Sprawdź tutaj: jaki rozmiar stanika.